11 Nisan 2009 Cumartesi

Tavuk Güveç






Tavuk Güveç
malzemeler:
300-400gr yıkanıp doğranmış tavuk
2 patates
2 doğranmış soğan
4-5 diş doğranmış sarımsak
2-3 adet doğranmış yeşil biber
yarım kaşık salça
1 çay bardağı kaynar su
tuz,pulbiber
zeytinyağı
Hazırlanışı:
tüm malzemeleri doğrayalım. kat kat güveç çanağımıza dizelim.1 çay bardağı karnar suyla salçamızı inceltip karışımın üzerinde gezdirelim. baharatlarımızı ve zeytinyağımızı da ekleyip güvecin üzerini aliminyum folyoyla kaplayalım üzerine de kapak kapatıp kaynamaya başlayınca 45dk kısık ateşte pişirelim.afiyetler olsun:)

3 yorum:

  1. Merhaba akadaşım;
    Ahhh bu güveç sevdası bize o kadar şey yaşatıkki ben ve eşime...
    Önecikle kuyruk yağıyla yakmıştık yeni aldığımız güveci hayatımda ilk defa da duymuştum kuyruk yağını.Evden kokus 3 gün boyunca çıkmadı bir de çatlak çıkmasınmı kaç defa güveci değiştirdik ama gene çatlaktı acaba senin güveçten sızıntı oluyormu ve nelere dikkat edilmeli güveç alırkan yardımcı olabilrsen çok sevinirim güceç yemeğini çok özledim :)
    Sevgiler
    Ellerine sağlık bu arada ...

    YanıtlaSil
  2. canım güveç alırken içinin sırlı olmasına dikkat edin derler yani içi siyah renkli olmalı onunda sağlık açısından zararlı olduğunu düşünüyorum kurşunmu ne oluyormuş içinde.şu an benim kullandığım minik bi güveç çanağı ve sırsız.. yıkarken arada toprak çıkıyor onu da dert etmiyorum:) altığında kuyruk yağı sürmelisin derler ama ben sürmedim sevmem o kokuyu ben yıkadıktan sonra zeytinyağı sürmüştüm. iyisi mi minik bi tane al ilk kullanmada zeytinyağla...inşaallah yardımcı olabilmişimdir olmadı gel ben yapayım sana güveci:)

    YanıtlaSil
  3. http://www.tarifdefteri.com/forum/showthread.php?t=1716&page=9
    bu sayfaya da bi göz gezdir bence sevde
    sevgiler:)

    YanıtlaSil