26 Şubat 2009 Perşembe

Sevginar Ablamın Tavuklu Mantısı ve benim Tiritimtrak:)yanında kırmızı biber




Sevginar Ablamın Tavuklu Mantısı ve Benim Tiritimtrak:)
yanında kırmızı biber
malzemeler:
tavuk
hazır yufka
sarımsaklı yoğurt
tereyağı
pulbiber,tuz
zeytinyağlı kırmızı biber:
kırmızı etli biber
zeytinyağı
Hazırlanışı:
tavuğumuzu tuzlu suda haşlayalım haşlanan tavuğu kenara alıp keselim yufkaları eni 5-6 cm olacak şekilde uzun şeritler halinde keselim( çıtır severseniz fırçayla yufkayı hafif yağlayabilirsiniz) şeridin uç kısmına biraz tavuk koyalım sonra sağlı sollu muska şeklinde bükelim üçgenlerimiz olsun. hazırladığımız üçgenleri önceden ısıtılmış 160derecelik fırında hafif kızara dek pişirelim. pişince üçgenlerimizi sıcak tavuk sulu kaba batıralım ve servis tabağımıza alalım sarımsaklı yoğurt dökelim ve erittiğimiz pulbiberli tereyağla servis yapalım.

gelelim alternatife:mutlaka kendimden bişiy katmalıyım:)
benim tiritimtraka gelince:
dünden kalma bulgur pilavlı haşlanmış lime lime olmuş etim vardı muskalarımın bir kısmını bu etli bulgur pilavlı karışımla yaptım fevkaledenin fevkinde oldu efenimmm

kırmızı biber ise şöle efenim şu büyük çarliston kılıklı etli kırmızı biberlerimizi fırında közleyelim sonra dış zarını soyup pullarını çıkaralım. lime lime:) doğrayıp siz isterseniz julien doğrayın:)zeytinyağında kavuralım sarımsaklı yoğurtla enfes oluyor. bu yemeğimizin yanına da yakıştı hani...

afiyetler olsun








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder