17 Ocak 2009 Cumartesi

Yozgat'ın Arabaşısı




Arabaşı
Malzemeler:
tüm tavuk
5-6 çorba kağışı un
kırmızı biber
2 çk tereyağı, az zeytinyağı
tercihen 2 kaşık ev salçası
Yapılışı:
tavuğu tuzlu suda haşlayalım suyundan çıkarıp kemiklerden ayırıp iyice didelim tekrar suyun içine atalım
unu orta ateşteki tavamızda açık kahveringi olana dek, kıvamını bulduğunda buram buram da kokusu gelecektir,kavuralım soğumaya bırakalım un soğuğunca suyla inceltip (dikkat edin suyla unu iyice çırpın ki un topaklanmasın) yavaş yavaş tavuklu suyumuzun içine aktaralım sonrasında tereyağda salçayı ve kırmızı pul biberimizi kavurup çorbamıza cosss diye dökelim. çorbamız iyice kaynasın ateşten indirip dilersek karabiber ve limonla servis yapalım.


arabaşı çok leziz bir çorba olup yanında pişirilip tepsilere dökülen baklava dilimli hamuruyla birlikte yutularak tüketilir Yozgatın uzun kış gecelerinin en eğlenceli yemeğidir 1 tepsi arabaşı yuttum diye hava atma biçimidir. genelde yozgatlı olmayanlar hamurunu çiğnemeye kalkarlar sonrasında alışırlar tiryakilik yapar anlıyacağınız

şimdilik çorbayla idare edelim hamurunu henüz tutturamıyorum:)

özellikle gripliyseniz acılı limonlu arabaşı çorbası size çok iyi gelecektir.

lafı çok uzattım Yozgat'ı özlemiş miyim nedir:)
anne ben geliyommmmmm:)






4 yorum:

  1. Zelihacım bu yemek tariflerinden inş ilerde bol bol yararlanır ben de malzemeleri alırım:P

    YanıtlaSil
  2. inşaallah inşaallah Tuncay
    Zeliha'nın elinden zehir olsa yenir:)
    bizede bekleriz:)

    YanıtlaSil
  3. zelihaaaaaaaaaa
    bak Tuncay ne diyo kardeşşş
    yemek öğrenmen lazımmış diooo
    ben malzemeleri alırım diyoooo
    zeliha içine sevgisini katsın bana yeter dioooo
    ona göre:)

    YanıtlaSil
  4. unu açıcağımız su soğuk mu olucak?

    YanıtlaSil